Sunday, June 10, 2007

Syahdunya...

Tadi pagi piruzz balik dah...bkn pe...aku x smpi ati nk anta ko piruzzz takut menitis lak air mata nih...sejurus lps piruzz tinggalkn pintu aku terus bgn dr tido..bergenang je laa iar matanya..hehe...x smpi menitis lagi..syahdunya sbb piruzz nih org 1st yg aku knal wak2 aku dtg utp nih sbb dier satu interbiu ngan aku dulu masa msk UTP...so kirenya aku pura2 tido laaa tadi pdhal aku dh bgn dah...

sorg demi sorg ninggalkn bumi utp...akunya perasaan x yah citer laaa mmg bercampur baur....sentimental aku nih..muka je ganaz....hati giler cam pompuan btul..aisey x macho lak aku rasa...ni kire ramai lg ader kat bumi utp nih..nnti kalo lg tinggal sket org lg haru aku...syahdunya mungkin makin bertambah2....

Lately, mak aku asik tepon jek sama laa ngan bapak aku. Sehari smpi 2, 3 kali. I guess, sume org kat umah tuh dh x saba nk tunggu aku blk memandangkn aku sorg jek xde kat umah skang. Adik pompuan aku br je abih matrik tgh tunggu tawaran nk masuk U..pas2 adik laki aku lak pun tgh tunggu tawaran nk smbg diploma..so x lama lg tambah lg sorg iaitu aku...bakal penganggur terhormat yg bakal jadik perabih beras kat umah bapak aku tuh...Haha...Si Ca'ah dak kecik yg comel tu lak asik tepon aku tny "Kaklong biler nk balik?" x len tuh aku tau laaa. Balik nih misti dier nk memerintah aku suh wat nih suh wat tuh...beselaaa anak bongsu mmg cam2 manja sket. Mmm...

ATuk aku pun misti rindu aku. Mak Ngah, Mak Andak, Mak Usu...hehe...giler arr aku mmg duk kg yg satu kg tuh sedara aku. Kirenya kalo nk wat kenduri kawen dh x yah berssh payah sbb jemput jek sekampung pun dh lebey dr cukup. Aku blk nih misti umah aku bercahaya sket...sbb aku laa yg plg bising skali kat umah tuh...mak2 sedara aku slalu wat statement kalo aku blk cam ader 10 org dlm umah aku..tp biler aku blk U semula cam kene serang garuda..sunyi sepi...mana taknya, bgn je pg misti aku dh memekak psg radio x pun komputer kuat smbil pegang btg penyapu x pun mop...jiran2 aku geleng je kepala sbb kekadang tuh aku jadikn btg penyapu atau mop tuh sbg gitar x pun mic (bajet nk jadik rockers laaa). Agak2nya laaa kan misti diorg ckp dlm ati.."Apelaaa nk jadi ngan anak dara Chik(panggilan tuk mak aku) sorg tuh". Alaaaa..asal kn x memalukn mak bpk sudah laaaa...hehe..aku anak yg taat pe....tibe2 x saba lak nk blk umah...

p/s utk diri sendiri:
  • balik nih jgn lupa mandikn 3 ekor kucing parsi tuh (bulu misti dh gumpal2)
  • bsh kolam ikan luar umah
  • kat bwh ni gamba ca'ah yg terbaru(mak tiri aku kasi mms smlm).....tinggi dh adik aku

No comments: