Thursday, June 21, 2007

Lepak2 kat umah

Masuk arini dh genap 8 ari aku duk umah...mcm2 keje aku dh wat ttp x leh nk ilangkn kebuhsanan. Keje yg btul2 jek yg aku masih x mampu nk wat almaklumlaaa...bpk ngan mak aku tuh...tiap kali aku ckp nk pi keje diorg misti suh aku keje kedai salon x pun jaga jek kedai runcit tuh..x syok laaa keje ngan keluarga sendiri...misti aku xmo terima gaji..dh laa mkn free. Xkeje bermakna aku xde duit. Rosh dh stat keje dh kat secret recipe. Arini msk ari ke4 dah minah tu keje. Klaka lak rosh..1st day keje dier dh rungut2 ngantuk. Beselaaa tu rosh, keje cam2 mmg jadi kuli batak je kene keje smpi kul 11 mlm.

Aku duk umah asik mengaco adik aku jelaaa..mimi tu. Smlm aku panggil dier putri saje rasa nk tuka plak nama dier. Skali dier mrh aku laaa..dier kata mimi laa syamimi..mcm aku x tau jek nama dier dh tentu aku yg beri nama dier tuh. apelaaa. Lawak2. 1/7 nih aku pi mkn angin kat terengganu. Anta adik aku msk U. UMS tu U ape ntah aku pun x tau. Amik kos ape pun aku x ingt...kimia analisis..ape ntah..adik aku kata tuk forensik...ala2 csi.

Arini ari ke2 aku nya plan sepanjang duk umah. Mntk2 samapai target menjelang konvo..kalo x jadik mmmg membazir laa duit aku beratus2. HuHu..dh laa skang ni dh x dpt duit. Terpaksa guna duit simpanan. Ni dh sangap sgt laa ni smpi aku pi CC tengahari buta. Satgi aku nk pi melawat adik aku. cc ni dekat jek ngan umah mak tiri aku. Pas2 nk pi amik memory card digicam 1 gig nya tertinggal lak kat umah dier.

No comments: